Inspiration til påsken

Inspiration til påsken

Vi tager nu en pause fra hjemmeskole og en i øvrigt mærkelig hverdag og kan fejre påske – selvom det er under andre vilkår med online gudstjenester, hvor vi ikke kan være fysisk sammen. Her på siden har vi samlet lidt inspiration til påsken – især til børnefamilierne.

Børnekirke Online

De fleste af helligdagene i påsken vil I kunne se børnekirke online – læs mere her. På YouTube kan du også finde en playliste med børnesange med fagter og tekst, som Linda Klitlund har optaget sammen med familien. Der er også 3 tegnefilm om påske, som kan ses her.

Påske2020.dk

Påske2020.dk er en side der samler arrangementer og kreative idéer til påsken. Der er et væld af materialer og opgaver – både til indenfor og udenfor, samt nogle rigtige gode gennemgange af påskens dage.

MÅLTIDER MED DUFT AF PÅSKE

Materiale der går igennem 9 måltider fra Palmesøndag til 2. Påskedag med sang, bøn, bibellæsning og refleksion – for hele familien. Udarbejdet af Filip Kildeholm – se det her.

Gumle og Kristian fejrer påske

En helt ny serie på 10 afsnit fra LM Kids, som fortæller om alle de begivenheder, der sker i påskeugen. Serien genfortæller påskebegivenhederne ud fra Det Nye Testamentes beretninger, men begynder med et lille tilbageblik på den første påske i Egypten, for på den måde at pege frem mod evangeliets højdepunkt, Jesu død og opstandelse. Serien følger dagene i påsken, men den kan nemt ses forskudt – allerede fra i dag. Klik ind på gumle.tv Følg med og lad børnene opdage de mange fantastiske og dramatiske ting, der sker i den uge, der ændrede verdenshistorien.

Påske for Børn – Lyt, Syng og Lav

Emdrup Kirke har lavet en række videoer med gennemgang af påskens dage og en masse kreative idéer. Se dem her.

PåskeN fortalt af børn

DFS, Danmarks Folkekirkelige Søndagsskoler, har lavet en sjov video med påsken fortalt af børn  -se den på YouTube. Se også meget mere på deres Facebook side eller i deres online Legekasse med kreative påske idéer.

Hver dag kl 11 (men tjek ind 5-10 minutter før) holder Frederik Olesen desuden en live streamet børneklub: Klub Online. Følg med på Facebook her eller læs mere her.

Apps til børn

Bibel for Børn og Bibelen for Banditter – disse apps handler ikke specielt om påske, men er virkelig gode til at fortælle bibelhistorier.

Bibelen Live

Til de voksne er der også mulighed for at se Bibelen reciteret af Klaus Højgaard Laursen. Han er begyndt at lave YouTube videoer, se dem på Bibelen Live.